Accountmanager

(Sponsorcommissie)
Bij de sponsorcommissie willen we ons team van accountmanagers flink uitbreiden.
De werklast kan zodoende beter worden verdeeld en ook kunnen enkele van onze accountmanagers eventueel hiermee stoppen
vanwege andere drukke werkzaamheden.
Word ook accountmanager en maak deel uit van dit team:
Taak-/functieomschrijving

Als deze functie als vrijwilliger helemaal op je lijf geschreven is, neem dan contact op met de sponsorcommissie door te mailen naar sponsoring@avvcolumbia.nl

Functie
Een accountmanager voor de sponsorcommissie beheert tussen de 10 en 15 accounts/sponsors van A.V.V. Columbia. Hij/zij maakt onderdeel uit de van de sponsorcommissie en neemt af en toe deel aan een vergadering van deze commissie. De accountmanager houdt contact met de aan hem/haar toebedeelde sponsors en blijft zo op de hoogte van de ontwikkelingen van en rondom deze sponsors. Ontwikkelingen van en ervaringen met sponsors worden onderling waar nodig gedeeld met andere accountmanagers en met de sponsorcommissie.
Kenmerken/eigenschappen
De accountmanager is lid of ouder van een jeugdlid van A.V.V. Columbia. Hij/zij is communicatief goed, open en transparant richting de sponsors en plaatst Columbia op de voorgrond en in een positief daglicht. Hij/zij kan de missie/doelstellingen van de sponsorcommissie en A.V.V. Columbia goed verwoorden en uitdragen.
Activiteiten
  • Een accountmanager is 2x per jaar aanwezig bij een vergadering van de sponsorcommissie.
  • Hij/zij is aanwezig op een georganiseerde sponsoravond om zijn/haar sponsors welkom te heten.
  • Hij/zij heeft contact met de sponsors bij het uitreiken van de nieuwe presentatiegids, bij eventuele aanwezigheid bij een wedstrijd van het 1e elftal, bij het overbrengen van een nieuwjaarswens.
  • Hij/zij verzorgt een attentie voor de sponsor bij onder andere jubilea, opening nieuw bedrijfspand en andere bijzondere gebeurtenissen.
  • Verder kan hij/zij de sponsors volgen via social media.
Indicatie tijd bij 10 á 15 accounts
  • Een vergadering van de sponsorcommissie vergt inclusief voorbereiding maximaal 3 uur. Twee vergaderingen, dus 6 uur.
  • Een sponsoravond inclusief voorbereidingen 6 uur.
  • Bezorgen presentatiegids 15 uur.
  • Andere contactmomenten per sponsor per jaar 1 uur, totaal dus 15 uur.
  • Totaal dus ongeveer 42 uur.

In de zomerstop zal het over het algemeen rustig zijn. De overige maanden dus ongeveer een tijdsbestek van gemiddeld 1 uur in de week.

Hoe meer mensen, hoe minder de werklast

1 uur in de week is dus een indicatie op basis van 10 á 15 accounts. Wanneer zich meerdere mensen aanmelden, kan het aantal accounts per persoon wellicht omlaag en daarmee het aantal te besteden uren.